مسلمانی خود را محک بزنیم
بسم ا... قاصم الجبّارین
« علی اصغر باقری »
پیامبر گرامی اسلام (ص)«من اصبح و لم یهتمّ بامور المسلمین فلیس بمسلم» (کسی که صبح کند و اهتمامی به امور مسلمین نداشته باشد مسلمان نیست) یکی از اموراتی که مربوط به مسلمین می شود و جا دارد ما مسلمانان به آن اهتمام داشته باشیم؛ دفاع از مسلمانانی است که مورد ظلم و تعدی کفار واقع شده و فریاد استغاثه و یا للمسلمین آنان بلند است. در قرن گذشته دو جنگ جهانی واقع شد و چند قدرت بزرگ، فاتح چنین جنگی بودند؛ این قدرتها جهان را بین خود تقسیم نمودند.
در جنگ اول که حدود 90 سال پیش اتفاق افتاد امپراطوری عثمانی از هم پاشید. علی رغم ناخشنودی شیعیان ازعثمانی ها، مرجع عالیقدر جهان تشیع مرحوم آیت ا... العظمی سید محمد کاظم یزدی صاحب عروة الوثقی ج هت جلوگیری از تسلط کفار بر مناطق اسلامی فرمان جهاد را صادر و فرزندان ایشان نیز در جبهه نبرد عراق بر علیه انگلستان به شهادت رسیدند.
قدرتهای فاتح با نقش فعال انگلیس کشورهایی مانند ترکیه، عراق، عربستان سعودی، سوریه، لبنان، کویت، عمان، مصر و یمن و چند کشور دیگر را با اهداف مورد نظر خود بوجود آوردند. استعمار پیر، منطقه فلسطین را به عنوان غرامت جنگی در تصرف خود در آورد و با گسیل یهودیان و صهیونیستها از سراسر دنیا به این سرزمین اسلامی، سعی در بر هم زدن بافت اجتماعی منطقه نمود و با مسلح کردن و سازماندهی صهیونیستها زمینه تشکیل دولت را برای آنان فراهم کرد.

قریب بیست سالی که منطقه فلسطین تحت قیمومیت انگلستان بود مسلمانان تحت فشارهای شدید و ارعاب و تهدید به سر می بردند و هر حرکت و اعتراضی به شدت و با قتل عام سرکوب می گردید.

 با وقوع جنگ جهانی دوم فشارها بر مردم فلسطین دو چندان شد و در طول ده سال جنگ و با سناریوی خودساخته یهودی ستیزی در اروپا، سیل یهودیانی که موی دماغ غرب بودند اجباراًً روانه فلسطین شدند و مسلمانان را به حاشیه می راندند.
 با پیروزی مجدد فاتحان در جنگ دوم جهانی و تشکیل سازمان ملل آنها تصمیم گرفتند که دولت صهیونیستی را تشکیل دهند لذا حدود 60 سال پیش بود که نیروهای انگلیسی از فلسطین خارج و بلافاصله صهیونیستها اعلام دولت نموده و سازمان ملل و قدرتهای فاتح آن را به رسمیت شناخته و قتل و غارت اموال مسلمانان مأموریت اصلی صهیونیستها شد.

واکنش ضعیف دولتهای عربی هیچ کمکی به مردم فلسطین نکرد بلکه اوضاع را برای آنان حادتر نمود و گستره نفوذ سرزمینی صهیونیستها بیشتر شد. بسیاری از مسلمانان به قتل رسیده و بسیاری نیز آواره شدند. با به صحنه آمدن امریکا در جنگ دوم و ایفای نقش قدرت برتر جهانی، صهیونیستها از حمایت های ویژه امریکا نیز برخوردار شده و بیش از شصت سال است که همچنان ظلم و تعدی در منطقه فلسطین بی داد می کند.

ایران قریب سی سال توسط رژیم طاغوتی گذشته از دولت صهیونیستی حمایت های ویژه می کرد ولی بسیاری از علماء و مردم با ایمان بودند که در حد توان خود جنایتهای اسرائیل را بر ملا و روشنگری می نمودند و برخوردهای بسیار خشن دستگاه ستم شاهی را به جان می خریدند.

 اما عده ای هم بودند که بدون توجه به فرمایش پیامبر گرامی اسلام(ص) سر در لاک خود و با رویه آهسته بیا آهسته برو که گربه شاخت نزنه کاری به این چیزها نداشته و عملکرد ناصواب خود را به بهانه های واهی توجیه می کردند!! تا اینکه انقلاب اسلامی بوقوع پیوست و باز این عده و با همان بهانه ها هیچ کمکی به انقلاب اسلامی مردم ایران نکردند!!؟. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز این جماعت در هیچیک از صحنه ها به یاری و کمک نیامدند و حتی از شرکت در راهپیمایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین دریغ داشته و دارند!!؟

چنین کسانی بر روی ممبر قصه مرغابی وسگ و اسب و قاطر یک بنی اسرائیلی را می گویند ولی حاضر نیستند داستان مردم مظلوم فلسطین را که بیش از شصت سال است فریاد یا للمسلمین آنان بلند است را بیان کنند!!؟
حاضر نیستند اشاره ای به مسلمانان فلسطینی که از خانه و کاشانه خود آواره شده و در خارج از موطن خود مردند و فرزندان خردسالشان هم اکنون سالخوردگانی فرتوتند بکنند!!؟
حاضر نیستند کلامی از جنایتهای رژیم صهیونیستی را بگویند که مدتهاست این رژیم سفاک مردم مظلوم غزه را در محاصره شدید قرار داده و حتی چای و سیمان و مصالح ساختمانی و کتب درسی را نمی گذارد به آنان برسد.

جدای از این که ما وظیفه داریم از مظلوم حمایت کنیم؛ از آنجا که امام راحل روز قدس را روز اسلام معرفی نمودند؛ بی تفاوتی نسبت به روز قدس واسلام و مسلمین چه معنایی دارد؟

آنها که به گفته کارگزاراشان میلیون میلیون سهم امام علیه السلام را می گیرند و رسید مرجع تقلید هم نمی دهند!!؟ و توجهی به امورات مهم مسلمین ندارند، با چه رویی می خواهند رسول خدا(ص) را ملاقات کنند؟!! و مریدان چه توجیهی خواهند داشت؟!! اگر مردم فلسطین برحقند و اسرائیل غاصب بر باطل؛ پس چرا از حق حمایت نمی کنند و از باطل برائت نمی جویند؟
نکند نسبی گرایی مورد نظر بعضی از فرزندان را عملاً ترویج می نمایند؟!!

 یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا